Als blogger wil je je lezers natuurlijk met regelmaat op de hoogte houden. Maar op een dag ontzettend veel berichten plaatsen, is natuurlijk wat te veel van het goede. Daarom plan ik berichten in. Maar dat vooruit plannen van berichten heeft ook een nadeel heb ik vandaag ervaren.
Zojuist is mijn bericht online gegaan over Facebook. Erg interessant voor de ondernemers in mijn netwerk, maar een aantal heeft een soortgelijk bericht ook net voorbij zien komen bij de FacebookQueen Anne Raaymakers. Oeps… Dat is dus het nadeel van berichten vooruit plannen.
Zonder dat je het weet, kan een andere blogger hetzelfde bericht net hebben klaargezet. Wat doe je dan als je het opmerkt? Ik kan me voorstellen dat je er voor kiest om een bericht later te publiceren. Misschien ga je het herschrijven. En anders kun je ‘m natuurlijk ook helemaal skippen.
Waarom ik ‘m toch gewoon heb geplaatst? Ik was simpelweg te laat. En toen stonden alle berichten al op mijn Facebook en Twitter. Omdat we een andere doelgroep hebben – mijn bedrijf richt zich op ondernemers uit de Noordelijke Maasvallei en adviseert in de totale on- en offline profilering – heb ik er ook voor gekozen om de berichten niet te verwijderen.
Heb jij zelf ook al eens zoiets gehad? Dat kan zoals in dit geval over een nieuwsbericht gaan, maar ook over een recensie – waarbij bloggers allemaal rond dezelfde tijd het product hebben ontvangen – of een actie. Wat heb je toen gedaan? Of plan jij helemaal geen berichten in?