Waar je op moet letten bij het kiezen an een bedrijfsnaam? Nou, het lijkt me logisch dat je checkt of de naam al in gebruik is. Dat Google je dan even. Toch… Nou, dat ging hier in de regio toch iets anders. Daar zijn De Meisjes van de Slijterij gepresenteerd.
Ik las over de restyling in De Maas Driehoek. Toen dacht ik nog heel naïef ‘daar hebben ze vast contact over gehad met Petra de Boevere’. Want als er iemand een Meisje van de Slijterij is, dan is het Petra uit het Zeeuws-Vlaamse Breskens (met inmiddels een winkel in Sluis). Ze heeft zelfs een boek geschreven onder deze naam.
Maar wat bleek toen ik vanochtend op Facebook kwam: Petra wist helemaal van niets. Ze kreeg juist de vraag of ze een extra zaak in Brabant heeft geopend. Toen ze naar de slijterij in Haps belde, nam één van de dames op met ‘Meisje van de Slijterij’. Ze was zich van geen kwaad bewust en verwijst naar het reclamebureau dat de nieuwe huisstijl en naam heeft bedacht. Dat is toch bizar? Petra is namelijk een bekend gezicht in de branche waarin zij actief zijn.
Voor ondernemers is dit meteen een leerles: je kunt wel een reclamebureau inschakelen, maar blijf er zelf ook bij met je gedachten. Het gaat tenslotte om jouw bedrijf! Het gaat om jouw profilering. Publiciteit is natuurlijk geweldig, maar wil je als copycat bekendstaan?
Klik hier om het artikel te lezen dat naar aanleiding van mijn tip verschenen is op Kliknieuws.nl